vrijdag 7 juni 2013

91% van de B2B marketeers gebruikt Social Media voor content marketing

Volgens een onderzoek van het Content Marketing Instituut en de site Marketing Profs zijn er op dit moment meer B2B marketeers die social media inzetten dan ooit tevoren. Hoewel de cijfers voor Amerika gelden, liegen ze er niet om en laten ze een duidelijke trend zien: 91% van de B2B marketeers maakt gebruik van content marketing tactieken om de doelgroep te bereiken.



Van de verschillende onderzochte marketing tactieken is het gebruik van social media het populairste, gevolgd door het gebruik van artikelen plaatsen op de website en het gebruik van nieuwsbrieven.


LinkedIn, Twitter, Facebook en Youtube zijn de 4 meest populaire kanalen waar B2B marketeers gebruik van maken.


Bron: http://www.mediabistro.com/alltwitter


Gerelateerde onderwerpen:
- Wat is viraal marketing?
- Drie manieren om met videomarketing te beginnen
- Mentale blokkades bij videomarketing - Facebook gebruiken voor kleine ondernemers

Safility BV is in Nederland onafhankelijk intermediair & supplier van Internet Communicatie Software. Vanaf ultimo november 2013 komt dit ook beschikbaar in het Nederlands. Meer weten? Klik hier om de gratis software te downloaden. Probeer deze software gedurende 7 dagen uit zonder enige verplichting.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten